منشور اخلاقی

کارکنـــــــان اداری آموزش وپرورش

 

"من کمال السعاده،السعی فی اصلاح الجمهور"

 

ما کارکنان و مدیران آموزش وپرورش استان،باآگاهی از قداست و

 

 اهمیت تعلیم وتربیت وبا باور و اعتقاد به تکریم ارباب رجوع و

 

تحول اداری برای خدمات رسانی بهتر و داشتن نظام اخلاقی و ارزشی

 

منطبق بر اهداف عالی و انسانی نظام جمهوری اسلامی ایران،خود را

 

مسوول و موظف به رعایت موارد آن می دانیم.

 

 


- ناظر دانستن خداوند در همه امور و رعایت تقوا و رضایت ارباب رجوع.

- احترام و تکریم ارباب رجوع و رعایت عدالت و انصاف در برابر مراجعان ومخاطبان

- احساس مسوولیت و انجام درخواست ارباب رجوع(در حدود اختیارات و

مقدورات)با علاقه،صداقت و سرعت.

- رعایت قوانین و مقررات اداری و حساسیت در حفاظت از اموال اداری و بیت

المال.

- رعایت شئونات اسلامی،توجه به آراستگی فردی و انتظام تجهیزات محل کار.

- پیشگیری و مقابله جدی با تخلفات احتمالی اداری(توجه به امر معروف و نهی

از منکر).

- استفاده درست از اختیارات سازمانی،رازداری و خوداری از افشای اطلاعات

محرمانه اداری و ارباب رجوع.

-تلاش برای رشد و ارتقای علمی ومهارت شغلی و بهسازی امور.

-توجه به اصل "مدرسه محوری" و فراهم آوردن زمینه برای تحقق تربیت

مطلوب در مدرسه.

- رعایت سلسله مراتب اداری در مکاتبات .

- استقبال از انتقاد سازنده جهت پیشبرد و تحقق اهداف سازمانی.

-  تعهد اخلاقی و سازمانی نسبت به دستور مقام مافـــــــــــوق در راستای 

مشکلات ارباب رجوع.

- قرار دادن مشخصات فردی و نوع مســـوولیت در معرض دید ارباب رجوع.

-نصب فهرستی از وظایف پست مورد تصــدی درجای قابل رویت ارباب رجوع.

- ناظر دانستن خداوند در همه امور و رعایت تقوا و رضایت ارباب رجوع.

- احترام و تکریم ارباب رجوع و رعایت عدالت و انصاف در برابر مراجعان و

مخاطبان.

- احساس مسوولیت و انجام درخواست ارباب رجوع(در حدود اختیارات و

مقدورات)با علاقه،صداقت و سرعت.

- رعایت قوانین و مقررات اداری و حساسیت در حفاظت از اموال اداری و بیت

المال.

- رعایت شئونات اسلامی،توجه به آراستگی فردی و انتظام تجهیزات محل کار.

- پیشگیری و مقابله جدی با تخلفات احتمالی اداری(توجه به امر معروف و نهی

از منکر).

- استفاده درست از اختیارات سازمانی،رازداری و خوداری از افشای اطلاعات

محرمانه اداری و ارباب رجوع.

-تلاش برای رشد و ارتقای علمی ومهارت شغلی و بهسازی امور.

-توجه به اصل "مدرسه محوری" و فراهم آوردن زمینه برای تحقق تربیت

مطلوب در مدرسه.

- رعایت سلسله مراتب اداری در مکاتبات .

- استقبال از انتقاد سازنده جهت پیشبرد و تحقق اهداف سازمانی.

-  تعهد اخلاقی و سازمانی نسبت به دستور مقام مافـــــــــــوق در راستای حل

مشکلات ارباب رجوع.

- قرار دادن مشخصات فردی و نوع مســـوولیت در معرض دید ارباب رجوع.

-نصب فهرستی از وظایف پست مورد تصــدی درجای قابل رویت ارباب رجوع.

-انتقاد پذیری و مشارکت در انجام امور ووظایف محوله


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : ۱۳٩۳/٤/٢ | ۸:٢٦ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.