اموزش خلاق دردبستان
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

معلمان محترم ارزشیابی پایان سال را فقط در قالب آزمون آموخته های دانش آموزان ننگرند بلکه در این راستا بیشتر به نتایج حاصل به صورت توانمندی ومهارت دانش اموزان توجه داشته باشند .

 


1-ارزشیابی را بر اساس در ک مطلب کلیدی و مفهومی تنظیم و تدوین کنید نه بر مبنای حفظ مطالب پیش پا افتاده. در این راستا هدف نهایی از ارزشیابی باید برای شما روشن باشد و تمتمی جنبه های لازم را پوشش دهد.

2-علاوه بر درک مطلب ،بر سوالات کار بردی ،سنجش عملکرد وموارد آزمون مهارتی نیز توجه خاص داشته باشید.

3- تعداد سوالات را بر مبنای گستره ء محتوا در نظر بگیرید وااهمیت بخشها وفصلها و موضوعات درسی را در تعیین تعداد سوالات دخالت دهید.

4- وقت آزمون را متناسب با تعداد سوالات در نظر بگیرید .

5-بارم یا ارزش هر سوال را برای دانش اموز مشخص کنید .

6- به امتحان یا ارزشیابی کتبی بسنده نکنید . امتحانات شفاهی وعملی و کار گاهی و آزمایشگاهی موارد بهتری برای آزمون توانمندی ها هستند.

7-سوالات را به چند موضوع یا چند فصل محدود نکنید.

8- تفاوت های فردی و توانمندی های دانش آموزانتان را در طراحی سوال در نظر بگیرید.

9-از نتایج ارزش یابی دانش آموزان به نفع اصلاح شیوه های یاد دهی خود  وهدایت یادگیری دانش آموزان سال بعدتان بهره بگیرید.

10-علاوه بر تصیح ورقه اشتباهات دانش آموزان را به صورت مفهومی ،فصلی وموضوعی وبخشی طبقه بندی کنید ودر جستجوی علت یابی  نقصان ها واشتباهات بر ایید.

[ ۱۳٩٢/۳/۱۸ ] [ ٩:٠٩ ‎ق.ظ ] [ گروه های آموزشی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به منظور ارتباط و همکاری بیشتر باهمکاران ایجاد گردیده امیدوارم بتوانیم به این هدف دست یابیم
آرشيو مطالب
صفحات دیگر
امکانات وب

  • وب نسیم باکس | وب از قدیم تا کنون