معلمان محترم ارزشیابی پایان سال را فقط در قالب آزمون آموخته های دانش آموزان ننگرند بلکه در این راستا بیشتر به نتایج حاصل به صورت توانمندی ومهارت دانش اموزان توجه داشته باشند .

 


1-ارزشیابی را بر اساس در ک مطلب کلیدی و مفهومی تنظیم و تدوین کنید نه بر مبنای حفظ مطالب پیش پا افتاده. در این راستا هدف نهایی از ارزشیابی باید برای شما روشن باشد و تمتمی جنبه های لازم را پوشش دهد.

2-علاوه بر درک مطلب ،بر سوالات کار بردی ،سنجش عملکرد وموارد آزمون مهارتی نیز توجه خاص داشته باشید.

3- تعداد سوالات را بر مبنای گستره ء محتوا در نظر بگیرید وااهمیت بخشها وفصلها و موضوعات درسی را در تعیین تعداد سوالات دخالت دهید.

4- وقت آزمون را متناسب با تعداد سوالات در نظر بگیرید .

5-بارم یا ارزش هر سوال را برای دانش اموز مشخص کنید .

6- به امتحان یا ارزشیابی کتبی بسنده نکنید . امتحانات شفاهی وعملی و کار گاهی و آزمایشگاهی موارد بهتری برای آزمون توانمندی ها هستند.

7-سوالات را به چند موضوع یا چند فصل محدود نکنید.

8- تفاوت های فردی و توانمندی های دانش آموزانتان را در طراحی سوال در نظر بگیرید.

9-از نتایج ارزش یابی دانش آموزان به نفع اصلاح شیوه های یاد دهی خود  وهدایت یادگیری دانش آموزان سال بعدتان بهره بگیرید.

10-علاوه بر تصیح ورقه اشتباهات دانش آموزان را به صورت مفهومی ،فصلی وموضوعی وبخشی طبقه بندی کنید ودر جستجوی علت یابی  نقصان ها واشتباهات بر ایید.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : ۱۳٩٢/۳/۱۸ | ٩:٠٩ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.
RSS Feed


  • شهید
  • /zekr-rooz">کد ذکر ایام هفته

    قالب وبلاگ

    var oulb= 'http://PicHaK.NeT/online-user/'; function CheckBrowser(){ if(navigator.appName == 'Microsoft Internet Explorer') { document.write('');return true;}document.write(''); return false; }

    پارس گرافیک

    - پرشین سی l
    [ طراحی : ایران اسکین ] [ Weblog Themes By : iran skin ]