Image result for ‫مدرسه زندگی‬‎

مقدمه

مسئله مربوط به آسیبهای اجتماعی از دیرباز در جامعه بشری مورد توجه اندیشمندان بوده است. همزمان با گسترش انقلاب صنعتی و گسترش دامنه نیازمندیها ، محرومیتهای ناشی از عدم امکان برآورده شدن خواستها و نیازهای زندگی موجب گسترش شدید و دامنه‌دار فساد ، عصیان ، تبهکاری ، سرگردانی ، دزدی و انحراف جنسی و دیگر آسیبها شده است.

هر چند اکثر مشکلات اجتماعی انواعی تکراری در طول نسلهای مختلف هستند، اما چنانکه مشاهده می‌شود برخی از این انواع در برخی نسلها اهمیت بیشتری پیدا کرده است و حتی برخی انواع این آسیبها در نسلهای بعدی زاده شده‌اند. از سوی دیگر از آنجایی که یکسری علل غالب در هر جامعه وجود دارند که نسبت به سایر علل اهمیت بیشتری در بروز آسیبها دارند، هر چند از انواع متمایز آسیبها سخن می‌رود، اما عمدتا همپوشیهایی بین آنها دیده می‌شود.

وابستگی دارویی یا اعتیاد

اعتیاد به معنی تمایل به مصرف مستمر یا متناوب یک ماده برای کسب لذت یا رفع احساس ناراحتی اطلاق می‌شود که قطع آن ناراحتیهای روانی یا اختلالات جسمانی ایجاد می‌کند. در گرایش به اعتیاد عوامل مختلفی شناسایی و مطرح شده‌اند. این عوامل هر چه باشند (که البته در مباحث مربوط به علت شناسی حائز اهمیت هستند.) سرچشمه بسیاری مشکلات فردی ، خانوادگی و اجتماعی هستند. اعتیاد به سبب ویژگیهای ذاتی خود ، اغلب با سایر آسیبها همراه می‌شود و موجب هدر رفتن نیروهای ثمربخش جامعه می‌شود


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مطالب اموزشی معلمان , اطلا عات عمومی


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩٥/٧/۳٠ | ٦:٢٢ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی

Image result for ‫عکس متحرک کودکان دبستانی‬‎


چنانکه آموخته های فرد متناسب با توان و استعدادهای بالقوه اش باشد یا فاصله ای بین توان بالقوه 

و توان بالفعل دانش آموز نباشد می گوئیم پیشرفت تحصیلی اتفاق افتاده است.

وضعیت فرهنگی خانواده:

در خانواده هایی که والدین از طریق کلام و رفتار به علم دانش آموز و معلم او احترام می گذارند موفقیت

تحصیلی در این خانواده ها بیشتر مشاهده می شود. همچنین در در خانواده هایی که والدین با کتاب،

روزنامه و مطالعه سروکار دارند علاقمندی فرزند هم به مطالعه و بخصوص درس افزایش می یابد.

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مطالب اموزشی معلمان , اطلا عات عمومی


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩٥/٧/٢٦ | ۱٢:٠٢ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

چگونه خلاقیت کلامی را در کودکمان افزایش دهیم؟

Image result for ‫تصاویر متحرک کودکان‬‎

 

هر کودکی در ابتدای مراحل رشد خود، سخن گفتن را به عنوان اولین نوع خلاقیت و آفرینش ذهنی

و عینی تجربه می کند. هر چه رشد و پختگی کودک در قلمرو کلامی و هوش کلامی افزایش یابد،

کمیت و کیفیت سایر آفرینشگری های کودک نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. به همین دلیل می توانیم

توانمندی و آفرینشگری کلامی را به عنوان عاملی مهم و اصلی در خلاقیت و آفرینشگری های دیگر

او در نظر بگیریم.



 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مطالب اموزشی معلمان , اطلا عات عمومی


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩٥/٧/٢۳ | ٩:٠٢ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

کلیدهای کشف و پرورش استعداد در کودکان

استعداد:

والدین باید محیطی فراهم کنند تا بچه ها بتوانند به صورت فعال، موثر، خلاق و با لذت از استعداد

خود بهره برند و آگاه باشند که تلاشها یشان ارزشمند است و بیاموزند که تجربه روند کار به اندازه

نتیجه تلاشهایشان ارزش دارد.


etoil007.gifetoil007.gifetoil007.gifetoil007.gifetoil007.gifetoil007.gifetoil007.gif


 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مطالب اموزشی معلمان


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩٥/٧/٢۳ | ۸:٥۱ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

  مدل غنی سازی مدرسه برای رشد ارزش ها ومهارت های زندگی

 

 رویکرد غنی سازی

 

رویکردی محیطی _ فرهنگی است.براین اساس هدف های غنی سازی باید در فرهنگ مدرسه وجامعه  مورد توجه وعنایت جدی قرار گیردودربرنامه درسی مشتمل بر اهداف،محتوا(مجموعه تجارب یاددهی-یادگیری)،روش ها واستراتژی های یاددهی-یادگیری،منابع وامکانات و روش های ارزشیابی ،به صورت یکپارچه و تلفیقی در راهنمای برنامه درسی کلیه پایه های تحصیلی مورد عمل قرارگیرد.

 

از سوی دیگر مدیریت،کارکنان آموزشی،فضا (روانی وفیزیکی) و تجهیزات آموزشی ،اولیای دانش آموزان از نظر رفتار ،عملکرد و مناسبات ،باید در برنامه غنی سازی کانون توجه باشند.

 

براین اساس غنی سازی برنامه درسی ماهیتی روشی دارد تا محتوایی.باعتقاد ما ،رویکرد آموزش مستقیم و محتوایی،یعنی گنجاندن درسی به نام مهارت های زندگی در جدول برنامه هفتگی و اختصاص ساعاتی محدود در هفته به آن ،به معنای ترک زندگی است تا زندگی.

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مطالب اموزشی معلمان


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩٥/٧/٢۱ | ۱٠:٤۳ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

مراسم عاشورا وچهل منبر در بروجرد

Image result for ‫تصاویر متحرک عاشورا‬‎


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مناسبتها


تاريخ : ۱۳٩٥/٧/٢۱ | ٩:۳٢ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

السلام علیک یا ابو الفضل لعباس

Image result for ‫سخنان گیله مرد درباره محرم‬‎

Image result for ‫سخنان گیله مرد درباره محرم‬‎


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مناسبتها


تاريخ : ۱۳٩٥/٧/٢٠ | ۳:۳٦ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

Image result for ‫محرمتصاویر زیبا متحرک‬‎

 

Image result for ‫محرمتصاویر زیبا متحرک‬‎

Image result for ‫عکس متحرک از محرم‬‎


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مناسبتها


تاريخ : ۱۳٩٥/٧/۱٤ | ۸:٥٧ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()
Image result for ‫تصاویر کودکان در حال بازی در دبستان‬‎

بی شک بازی های آموزشی نقش بسزایی در یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی ایفا می کنند. چون کودکان دبستانی به بازی علاقه شدیدی دارند، پس بهتر است معلم از این بازی ها کمک گرفته تا تدریس خود را پیش ببرد و هم دانش آموزان را در یادگیری بهتر با خود همسو کند.

دوستان عزیز، این پست از وبلاگ دفتر مشق به بیان چند مورد از بازی های آموزشی که مهارت های زبان فارسی را آموزش می دهد، اختصاص یافته است. اگر شما نیز بازی آموزشی را مدنظر دارید حتما در بخش نظرات مطرح نمایید. با تشکر.

  1. بازی تکرار و سکوت: پس از تدریس دانش آموزان به دو دسته تقسیم می شوند. از هر گروه می خواهیم تا هر کدام یک نوع واکنش زبانی از خود نشان دهند. برای نمونه اگر در درس به آموزش واژه های رنگ ها پرداخته ایم؛ دانش آموزان گروه اول با شنیدن کلمات نامربوط به رنگ سکوت کنند و اگر نام یکی از رنگ ها را شنیدند، آن را تکرار کنند. دانش آموزان گروه دوم نیز برعکس عمل کنند، یعنی نام رنگ را شنیدند سکوت نمایند. به عنوان مثال:

سبز - سیب - گلابی - سفید - کتاب - زرد - میز - آبی - لیوان - بنفش

همچنین می توان به کل کلاس گفت، همگی کلماتی را که می شنوند تکرار کنند به جز کلماتی که نام اعضای بدن انسان هستند. به عنوان مثال:

مداد - شلوار - دست - پا - ساعت - کتاب - چشم - قاشق - پسر - گوش

این بازی درک شنیداری دانش آموزان را تقویت می کند. با این بازی می توان آموخته های دانش آموزان را ارزشیابی کرد. همچنین می توان کلمات جدیدی را به دانش آموزان در قالب این بازی آموخت.

Image result for ‫تصاویر کودکان در حال بازی در دبستان‬‎

Школа и учеба картинка смайлик фото gif анимация аватар рисунок

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مطالب اموزشی معلمان


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩٥/٧/٩ | ٧:٢٢ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

نکات مهم برای داشتن یک تدریس فعال وموفق

نکات مهم برای داشتن یک تدریس فعال ، موفق و رضایت بخش

معلمان موفق تنها ارائه دهندگان مطالب نیستند بلکه آنان شاگردان خود را به تکالیف شناختی و اجتماعی وادار می نمایند و به آنان چگونگی کسب، ذخیره سازی و پردازش اطلاعات را می آموزند تا چگونگی فراگیری را یاد بگیرند و منابع را به طور مؤثر به کار ببرند.

نکات مهم  برای داشتن یک تدریس فعال ، موفق و رضایت بخش

۱-در هنگام ورود به کلاس سلام بدهیم.
۲- با نام خدا و  توکل بهاو کلاس را شروع کنیم .
۳-به هنگام تدریس، نشاط روحی و عاطفی خود را حفط می کنند

Image result for ‫بقیه در ادامه مطلب متحرک‬‎


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مطالب اموزشی معلمان


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩٥/٧/٦ | ٧:۱٩ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

هفته دفاع مقدس

Image result for ‫تصاویر متحرک هفته دفاع مقدس‬‎


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مناسبتها


تاريخ : ۱۳٩٥/٧/٢ | ۸:٥٠ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()
تاريخ : ۱۳٩٥/٧/٢ | ۸:٢٠ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.
RSS Feed


  • شهید
  • /zekr-rooz">کد ذکر ایام هفته

    قالب وبلاگ

    var oulb= 'http://PicHaK.NeT/online-user/'; function CheckBrowser(){ if(navigator.appName == 'Microsoft Internet Explorer') { document.write('');return true;}document.write(''); return false; }

    پارس گرافیک

    - پرشین سی l
    [ طراحی : ایران اسکین ] [ Weblog Themes By : iran skin ]