پرسشهای خود را بی پاسخ نگذارید

همکارن عزیز وارجمندگروه های اموزشی پاسخ گوی پرسشها ورفع اشکالات شما می باشند

چنانچه سوالی دارید می توانید با مراجعه به وبلاگ گروه ها وسر گروه های آموزشی جواب خود را دریافت نمایید

 

تفکر انسان

مانند یک چتر نجات می باشد

یعنی تنها زمانی

می تواند کار کند که باز باشد



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مطالب اموزشی معلمان


تاريخ : ۱۳٩٤/٩/٢٩ | ۱:٤٩ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

الفبای زندگی

الف: اشتیاق برای رسیدن به نهایت آرزوها

ب: بخشش برای تجلی روح و صیقل جسم

پ: پویاپی برای پیوستن به خروش حیات

ت: تدبیر برای دیدن افق فرداها

ث: ثبات برای ایستادن در برابر باز دارنده ها
ج: جسارت برای ادامه زیستن

چ: چاره اندیشی برای گریز از گرداب اشتباه

ح: حق شناسی برای تزکیه نفس

خ: خودداری برای تمرین استقامت
د: دور اندیشی برای تحول تاریخ

ذ: ذکر گوپی برای اخلاص عمل

ر: رضایت مندی برای احساس شعف

ز: زیرکی برای مغتنم شمردن دم ها

ژ: ژرف بینی برای شکافتن عمق دردها

س: سخاوت برای گشایش کارها

ش: شایستگی برای لبریز شدن در اوج

ص: صداقت برای بقای دوستی

ض: ضمانت برای پایبندی به عهد

ط: طاقت برای تحمل شکست

ظ: ظرافت برای دیدن حقیقت پوشیده در صدف

ع: عطوفت برای غنچه نشکفته باورها

غ: غیرت برای بقای انسانیت

ف: فداکاری برای قلب های دردمند

ق: قدر شناسی برای گفتن ناگفته های دل

ک: کرامت برای نگاهی از سر عشق

گ: گذشت برای پالایش احساس

ل: لیاقت برای تحقق امیدها

م: محبت برای نگاه معصوم یک کودک

ن: نکته بینی برای دیدن نادیده ها

و: واقع گرایی برای دستیابی به کنه هستی

ه: هدفمندی برای تبلور خواسته ها

ی: یکرنگی برای گریز از تجربه دردهای مشترک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: نکته های آموزنده


تاريخ : ۱۳٩٤/٩/٢٧ | ٦:٢٢ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

برگزاری شورای هماهنگی گروه های آموزشی ابتدایی

این شورا با حضور ریاست محترم اداره ومعاونت ابتدایی وکارشناس گروه های ابتدایی و سر گروه های اموزشی تشکیل شد که در آن فعالیتهای گروهها جهت ارتقاء دانش وتخصص همکاران و روشهای تدریس نوین در کلاسهای درس،نحوه ارزیابی همکاران در بازدید ها وباز خورد آن به همکاران وهمچنین در رابطه بااجرای دقیق طرحها و برنامه ها گفتگو شد.

 



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: روشهای تدریس


تاريخ : ۱۳٩٤/٩/٢٧ | ۱٠:۱۱ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()


اللهم عجل لولیک الفرج

 

ماه "ربیع الاول" همانگونه که از اسم آن پیداست بهار ماه ها مى باشد؛ به جهت اینکه آثار رحمت خداوند در آن هویداست . در این ماه ذخایر برکات خداوند و نورهاى زیبایى او بر زمین فرود آمده است . زیرا میلاد رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) در این ماه است و مى توان ادعا کرد از اول آفرینش ‍ زمین رحمتى مانند آن به خود ندیده است .

در روز هشتم ربیع الأوّل، سال 206، شهادت امام حسن عسکرى(علیه السلام) طبق روایتى واقع شده است و از همان روز، امامت حضرت صاحب الزّمان، حجّة بن الحسن ـ عجّل الله تعالى فرجه الشریف ـ آغاز گردید.(3)
در این روز شایسته است زیارت امام حسن عسکری علیه السلام خوانده شود.

 تا کی دل من چشم به در داشته باشد ؟

                           ای کاش کسی از تو خبر داشته باشد

 آن باد که آغشته به بوی نفس توست

                            از کوچه ما کاش گذر داشته باشد ..






موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مناسبتها


تاريخ : ۱۳٩٤/٩/٢٧ | ٩:٥٠ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

نقد وبررسی کتاب پایه پنجم

همکاران محترم پایه پنجم لطفا"بخشنامه را مطالعه نمایید ونقد وبررسی خود را تا تاریخ94/9/30 به گروهها تحویل دهید

همچنین کلیه همکاران محترم می توانند در جشنواره طراحی سوال شرکت نمایند


 

روی بخشنامه کلیک نمایید

ابتدایی

 

ابتدایی9/2

 

ابتدایی

 

 

 

 

 545b875c68fa1usi.jpg

 

 

 

  •  

موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: بخشنامه


تاريخ : ۱۳٩٤/٩/٢٢ | ٥:۳٠ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

نتیجه انتخابات انجمن های علمی

 

همکاران ودوستان عزیز با تشکر از حضور سبز شما و ارزوی موفقیت و سر بلندی

نتیجه ارا به شرح زیر می باشد.

پایه اول: معصومه روستایی  -نوشین مشرفی  -سپیده ماه پی

پایه دوم:  فاظمه یوسفی پور-فهیمه تولایی -مژگان امیر سرداری

پایه سوم- مهناز منصوری فرد -  اقای زارع رشنو   - میترا شکر خدا

پایه چهارم :  محمد صارمی- معصومه تفتی - لیدا لونی

پایه پنجم  : رزیتا احدی - سعید چگنی  -احمد مهرابی

پایه ششم : امید  مرادی  -معصومه شیخ الاسلام -قاسم شمیوند.

مدیران:سهیلا صمدی پور -محمد رضا اطیابی- ضرغام حسینی- فیروزه گاپله -افسانه لدنی

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: بخشنامه


تاريخ : ۱۳٩٤/٩/٢٠ | ٧:٥٥ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)

و امام مهربانی امام رضا (ع) تسلیت باد

خورشید به سوگ مصطفی میگرید، مهتاب به حال مجتبى میگرید، در مشهد دل چه کربلایى برپاست، قومى به شهادت رضا میگرید. التماس دعا


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مناسبتها


تاريخ : ۱۳٩٤/٩/۱٩ | ۱٢:٤۸ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

انتخابات انجمن های علمی معلمان مقطع ابتدایی

متن بخشنامه کلیک نمایید

انجمن های علمی 

 بدهی مجلات رشد 

به اطلاع کلیه همکاران محترم می رساند که پیرو بخشنامه شماره 34/19398  انتخابات انجمن های علمی معلمان روز سه شنبه مورخ94/17/9 ساعت 4الی6 عصردر دبستان غیر انتفاعی سماءدخترانه واقع در چها راه فاطمی بر گزار می گردد

 شرکت همکاران در انتخابات =   8ساعت ضمن خدمت

 

 

اسامی کاندیدهای شش پایه در بخشنامه ذکر گردیده است

همکاران یادتان نرود

روز سه شنبه مورخ 94/9/17ساعت 4الی6

 

 

 

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: بخشنامه


تاريخ : ۱۳٩٤/٩/۱٥ | ٦:٤٢ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

پروژه جابربن حیان

همکاران گرامی سلام وخسته نباشید.

 

در روز دوشنبه مورخ94/9/9 در مکان سالن گروه های اموزشی کار گاه توجیهی طرح پروژه جابر با شرکت 40 نفر از همکاران و با حضور جناب اقای صارمی وساکت داوران وراهنمایان طرح پروژه جابرتشکیل گردید.

دوستان  عزیز اگر نتوانستید در کار گاه شرکت نمایید با مراجعه به اتاق گروه های اموزشی راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

 

پروژه علمی عبارت است از کوشش علمی انفرادی یا گروهی از دانش آموزان در باره یک موضوع معین که منجر به کسب دانش ، مهارت و نگرشی خاص در یک حوزه می شود .

یعنی دانش آموزان سعی می کنند به دقت مشاهده کنند ، سوال بپرسند ، جمع آوری اطلاعات کنند ، فرضیه بسازند ، آزمایش کنند و نتایج کار علمی خود را جمع بندی و ارائه نمایند .

راهنمای پروژه علمی جشنواره جابربن حیان

انتخاب موضوع برای پروژه علمی

انتخاب موضوع برای پروژه علمی
بروشور راهنمای والدین
جدول زمان بندی پروژه آزمایش
جدول زمان بندی پروژه طراحی و ساخت
چگونه یک داور خوب باشیم
راهنمای پروژه علمی
سخنی با کارشناسان
سخنی با معلمان

تابلوی نمایش

شیوه نامه طرح
فرم داوری جمع آوری
فرم داوری آزمایش
فرم داوری طراحی و ساخت
مسابقه پرواز
ملاک های توصیفی داوری آزمایش
مهمانی جدید در جشنواره جابربن حیان و دریچه ای به جشنواره خوارزمی
نقش ها و مسئولیت ها

 

جهت استفاده دانش آموزان , معلمان و اولیا




موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: پروژه جابربن حیان


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩٤/٩/۱٠ | ٧:۱٦ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

السلام علیک یا ابا عبدالله …

اربعین حسینی بر شما وعاشقان حسین تسلیت عرض مینمایم

 

راز جاودانگی امام حسین علیه السلام در آن است که تمام عشقهای کوچکتر را به پای بزرگترین عشقی که می توان متصور شد ریخت ...

بــاز دگر بـاره رســیــد اربـعـیــن

                                    جوش زند خـون حـسـیـن از زمیــن

شـد چـهـلـم روز عــزای حـسـیــن

                               جــان جــهــان بـــاد فدای حـسین

 

به یاد کربلا دل‏ها غمین است

دلا خون گریه کن چون اربعین است 



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مناسبتها


تاريخ : ۱۳٩٤/٩/۸ | ٧:۱٠ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

روش تدریس

 

از همکاران گرامی می خواهم سایتی را که در پایین لینک داده ام را ببینند. دیدنش خالی از لطف نیست

تدریس با بازی

آموزش با بازی

78

باتشکر از وبلاگ

http://mina1379.blogfa.com/

آموزش ابتدایی زیر بنا اموزش وپرورش



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مطالب اموزشی معلمان


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩٤/٩/٧ | ٦:٠٢ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()


     

جمعه یعنی یک غروب وعده دار / وعده ترمیم قلب یاس زار

 

جمعه یعنی مادر چشم انتظار / درهوای دیدن روی نگار

 

جمعه یعنی یه سماء دلواپسی / می شود مولا به داد ما رسی . . . ؟

 

.

جملات زیبا گیله مرد

دل از ما برد و روی از ما نهان کرد

 

خدایا با که این بازی توان کرد

 

تا کسی رخ ننماید نبرد دل ز کسی

 

دلبر ما دل ما برد به ما رخ ننمود . . .

 



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مناسبتها


تاريخ : ۱۳٩٤/٩/٦ | ٦:۱٧ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

برنامه های مکمل و تکالیف خلاقانه

بر اساس گام های گانیه

فعالیت فوق برنامه و مکمل چیست؟

      فرآیند یاددهی و یادگیری ، فرآیند دو جانبه ای است که در آن یاددهی با ابتکار  و خلاقیت معلم و یادگیری بر اساس مفاهیم و اهداف درس است به نحوی که هر دو  طرف فر آیند ، معلم و متعلّم در این فعالیت مشارکت داشته باشند. 

 به فعالیت هایی که بر اساس نوآوری و ابتکار معلمین در کنار تدریس و بر اساس آموزش مفاهیم و اهداف درس به کار گرفته شوند و در داخل یا خارج کلاس انجام   شود ، فعالیت مکمل گفته می شود. 

فعالیت های فوق برنامه مجموعه فعالیت های سازمان یافته و پیش بینی شده ای است که به منظور تثبیت ، تعمیق ، آشنایی و کارکرد عملی در طول سال تحصیلی برای دانش آموزان درنظر گرفته می شود تا به رشد و تعالی ، شکوفایی استعدادها و مشارکت در برنامه های عملی کمک کند . این برنامه ها در توسعه ی تجربیات تربیتی دانش آموزان نقش مهمی دارد (فراگیری مهارت های زندگی و حل مسئله ) ، در عرض برنامه ی درسی قرار گرفته است ، نیازهای فردی دانش آموزان و ویژگی های محلی و منطقه ای را مورد توجه قرار می دهد و بالاخره موجب غنای برنامه ی درسی می شود . فعالیت های فوق برنامه را می توان کلیه اعمالی دانست که در برنامه درسی روزانه برای آن ساعات به خصوص  پیش بینی نشده و هدف آن شناسایی و پرورش استعدادهای نهفته دانش آموزان است . ( خان بابائی ، 1374 )

      چنانچه این فعالیت ها با توجه به شرایط خاص منطقه ای یا اقلیمی باشد و یا در  راستای آموزش استعدادهای خاص فراگیران باشد ، فعالیت فوق برنامه گفته می شود. همزمان با آغاز سال تحصیلی معلم با توجه به اهداف آموزشی، یکسری فعالیت را برای یکسال تحصیلی تنظیم می نمایند که این مقاله در نظر دارد تا با نشان دادن گام های برنامه ریزی هر معلم متناسب با استعداد ، توانایی ، وقت و هزینه خود مبادرت به تدوین و اجرای آن نماید.

این را باید بخاطر سپرد که معلم نمی تواند محتوای کتاب را آموزش دهد بدون پذیرش فراگیران و نمی توان دانش، مهارت و حتی نگرشی را یاد داد بدون مشارکت فراگیران !! برای رسیدن به سطح یادگیری می توان ازچهار کلمه برای مشخص کردن یک فرایند یادگیری استفاده کرد: انجام دادن1 ، بررسی کردن2 ، یادگرفتن3 و به کاربردن4. در این فرایند ، فعالیت در حین یادگیری ( انجام دادن )، نیاز به تفکر و ارزیابی ( بررسی کردن )، استخراج معنا از این مرور( یاد گرفتن ) و استفاده ی برنامه ریزی شده از یادگیری در عملیات آینده ( به کاربردن ) مورد توجه قرار می گیرد . در مرحله ی به کاربردن ، از دانش آموزان خواسته می شود که یادگیری خودشان را برای تنظیم اهداف و طراحی برخی فعالیت ها به موقعیت هایی که می شناسند انتقال دهند . این فعالیت ها می توانند به کلاس یا خارج از کلاس مرتبط شوند . (واتکینس و کارنل ، 2000 )



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مطالب اموزشی معلمان


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩٤/٩/٦ | ٥:٥٢ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

 

 بخشنامه  

روی نوشته کلیک نمایید

 

کارگاه توجیهی طرح جاب بن حیان ودرس پژوهی

 /

تصاویر زیباسازی - جدا کننده پست

/

تصاویر زیباسازی - جدا کننده پست

 

توجه     توجه      توجه

همکاران گرامی کارگاه اموزشی مورخ 94/9/8 روز یکشنبه ساعت 5 بعد ازظهر دبستان حافظ بلوار بعشت تشکیل می گردد

کلیه اموزگاران زیر 5 سال سابقه وهمکارانی که نیاز به اموزش دارند شرکت نمایند در ضمن اموزگاران شش پایه بودجه  بندی ماه ادر را بررسی نمایند واشکا لات خود را در کار گاه رفع نمایند   

متشکرم 

کلیک نمایید

تاریخ کارگاه های آموزشی (ابتدایی )   94/8/12

زیر 5سال سابقه

 

تصاویر زیباسازی - جدا کننده پست


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: بخشنامه


تاريخ : ۱۳٩٤/٩/٤ | ۳:٤٤ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

نمونه های طرح درس

 طرح درس جغرافی پنجم - همسایگان زمین
 ریاضی چهارم- تقسیم های غیر اساسی
 ریاضی اول- مفهوم جمع
 ریاضی اول - حروف نویسی اعداد
 ریاضی سوم - مفهوم کسر
 ریاضی اول- خط باز و بسته
 ریاضی اول - تفریق
 علوم پنجم - تغییرات مواد
 ریاضی دوم- واحد طول
 علوم اول- آهنربا
 ریاضی دوم- اشکال هندسی
 ریاضی اول- نماد صفر
 علوم سوم- مهره داران
 هدیه آسمانی دوم - سلام سلام
 ریاضی سوم -مفهوم ضرب
 ریاضی چهارم - خواص مستطیل
 ریاضی پنجم - مساحت دایره
 روش بازی - محیط دایره
 فارسی - نشانه خ
 20 روش تدریس علوم پنجم
 20 روش تدریس علوم اجتماعی چهارم
 18 درس از کلاس سوم با روش تدریس اعضای تیم
 5 روش تدریس برای جشنواره الگو برتر تدریس
 10 روش تدریس از کلاس اول
 12 روش تدریس از علوم سوم
 روش تدریس طرز تلقی برخورد- کلاس پنجم 5 درس
 دانلود طرح درس
 طرح درس کلاه رنگی - آموزش مدیریت
 آموزش و یادگیری صحیح خوانی آیات 1 تا 10 سوره انبیاء
 سوره فلق
 تمرین تشدید
 سوره ی اعلی
 سوره ی انفال
 آموزش پیام قرآنی « وَ ثِیابَکَ فَطَهِّر
 بخش بخش خوانی لوحه17
 قرآن دوم- اسراف نکنید
 آموزش قرآن درس حروف والی
 آموزش عدد8
 مصوت کشیده او و ای
 زمین خانه سنگی ما
 رفتن به مهمانی ( تم 5 )-ریاضی 1
 آشنایی با تغییرات مواد
 نمونه طرح درس دانشجویان
 5 طرح درس هدیه آسمانی از هر پایه
 آموزش اشکال هندسی- اول
 جمع اساسی نوع دوم
 دایره
 ضرب
 مفهوم ضرب- سوم
 حروف نویسی
 رسم نیمساز
 تفریق با انتقال
 تفریق پایه اول
 ضرب یک رقمی
 اعداد زوج و فرد
 توصیف مفهوم دایره
 پنج روش تدریس ریاضی - هرپنج پایه
 ده روش یاددهی و یادگیری
 تدریس قرآن اول تا پنجم
 عنوان : سوره اعراف ایات 188تا 195
 سوره عصر
 داستان پیامبری حضرت موسی (ع)
 سوره ملک آیات 1 تا 12
 کوثر- ناس - توحید- قدر - حضرت ذکریا
 اموزش پیام قرانی * یا بُنَیَّ اَقِمِ الصَّلاْهَ
 آموزش پیام قرآنی ( وَ اشْکُر و انِعْمَهَ اللهِ
 پیام قرانی * هَلْ جَزاءُ الْاِحْسانِ اِلَّا الْاِحْسانُ
 پیام قرآنی ( وَ اللَّهُ لا یُحِبُّ الظّالِمینَ
 پیام قرانی * فَاسْتَبِتُوا الْخَیْراتِ
 سوره یوسف
 ایات ۸۸ تا ۹۳ سوره نحل
 داستان قران کریم
 حضرت ابراهیم
 همزه( یٴ )
 داستان حضرت سلیمان وملکه صبا
 سوره ی بقره آیه 259
 بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید
 سوره هایی ازقران که بانام میوه
 سوره ی حمد
 سوره قدر
 سوره زلزال
 خدا هر کاری را که می کنید می بیند
 به عهد خود وفا کنید
 آموزش نماز
 معجزه های پیامبران
 حروف ناخوانا
 آیه 259 سوره بقره
 وقف بر حرکات تنوین
 چشمه زمزم
 سوره شعراء
 یا اَیُّهَا الَّذینَ ءامَنو اَنفِقوا مِمّا رَزَقناکُم
 هَل جَزاءُ الاِحسانِ اِلَّا الاِحسانُ
 وَ اَمرُهُم شُوری بَینَهُم
 سوره ی اِنشِراح
 بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ
 سوره فیل
 یاد اوری تنوین
 آیات 102 تا 105 سوره آل عمران
 سوره بقره آیه 259
 سوره ناس
 داستان حضرت زکریا و مریم
 پاداش صبر
 سوره الرحمن آیات 1 تا 13
 صبح پیروزی
 نعمت های خدا
 پنج نمونه تدریس قرآن از پنج پایه
 حروف ناخوانا
 تشدید
 پیام قرانی -چهارم
 طرح درس های ششم ابتدایی
 علوم ششم ابتدایی
 ریاضی ششم ابتدایی
 جدول تناسب - فصل پنجم
 زوایه و انواع آن
 کسر مخلوط
 حل مسئله فصل 1
 تقریب زدن
 مفهوم احتمال
 آمار و احتمال
 ساده کردن کسر
 جمع آوری داده ها
 قران ششم ابتدایی
 سوره الرحمن- واقعه
 سایر دروس ششم ابتدایی
 مقایسه عددها - همیاری
 تقارن- 9 گام گانیه
 اجتماعی- برنامه ریزی- تفکر استقرایی
 اشکال هندسی اول - تفحص گروهی
 اندازه - اول- پرسشی و نمایشی
 حجم- پنجم- یادسپار
 شعاع و قطر- سوم-
 تاریخچه جانداران- پنجم- همیاری
 فواید گباهان- اول- 9 گام گانیه
 مواد اطراف ما 1- سوم- 9 گام گانیه
 اشکال هندسی- اول- 9 گام گانیه
 شمارش- مقایسه اعداد- اول- نمایشی
 کیلومتر- سوم- اکتشافی
 تقارن- سوم- پیش سازمان دهنده
 گوشه - سوم - پیش سازمان دهنده
 حرکت- علوم اول- دریافت مفهوم
 آموزش ندهیم یاد دهیم
 روش تدریس-طرز تلقی برخورد- کلاس پنچم
 چگونه تدریس کنیم
 طرح درس مفاهیم ریاضی با 9 گام های یادگیری گانیه
 ریاضی
 اشکال هندسی - دوم ابتدایی
 آموزش مفهوم جمع اول ابتدایی
 علوم
 چرخه آب علوم سوم
 قرآن
 داستان حضرت ابراهیم - دوم ابتدایی
 نماز را بپا دار- قران اول ابتدایی
 آموزش وضو- سوم ابتدایی
 به عهد خود وفا کنیم- قران-پنجم ابتدایی
 سوره نحل پنجم ابتدایی
 آموزش سوره فلق
 آموزش و صحیح خوانی سوره ی آل عمران آیات 133 تا 139
 آموزش عدد 7 - 9 گام گانیه
 ضرب در صفر- سوم- کاوشگری علمی
 چرخه آب- اول- نمایشی
 تم 7- ریاضی اول- بحث گروهی
 خاک ها- علوم اول- 9 گام گانیه

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مطالب اموزشی معلمان


تاريخ : ۱۳٩٤/٩/۳ | ۱۱:٥۳ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

مقایسه کودکان با یگدیگر چه عواقبی دارد؟


 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مطالب اموزشی معلمان


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩٤/٩/٢ | ٩:٥٩ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

تقویت حل تمرین و مسائل ریاضی در کودکان

 

در بیشتر موارد به این دلیل دانش آموز در درس خواندن سستی و اهمال می کند که فکر می کند که تلا ش او بی ثمر است، یا فاقد توانایی لا زم برای موفق شدن است  تمرینات ریاضی مواجه بوده و از خود پرسیده ام «چگونه می توانم ضعف دانش آموزان در درس ریاضی را بهبود بخشم؟» و این نه تنها نظر من بلکه نظر عده زیادی از همکاران و اولیای دانش آموزان نیز بوده و هست، همواره در پی رفع و بهبود آن بوده و از روش های مختلفی که به نظرم می رسیده استفاده کرده ام تا اینکه در سال تحصیلی جاری با توجه به راههای زیاد دیگری از جمله ایجاد انگیزه و آمادگی ذهنی دانش آموزان، ارتباط و توالی مفاهیم مختلف با یکدیگر و با اطلا عات قبلی دانش آموز، توانایی ارتباط صحیح و منطقی با دانش آموزان و... انجام می شد توجهم به مساله مهمی یعنی نقش اعتماد به نفس و احساس توانمندی در دانش آموزان در بهبود درس ریاضی از نظر حل مساله و تمرین، برخوردم و با اجرای آن به نتایج نسبتا مثبتی دست یافتم.

سعی کردن تک تک دانش آموزان را به آوردن پای تخته در بیشتر روزها و حل کردن تمرین توسط خودشان تشویق کرده و احساس توانمندی در آنها ایجاد کنم.
- برای اولیا جلسه گذاشته و از آنها خواستم بدون کمک، بر انجام تکالیف ریاضی فرزندان خود نظارت داشته و بخواهند تکالیف را حتما انجام دهند هر چند که بگوید بلد نیستم.
- با خود دانش آموزان صحبت کرده و خواستم برای حل مساله یا تمرین ابتدا با دقت به آن توجه کرده و ببینند سوال از آنها چه می خواهد، مثلا برای حل مساله لازم است:
- مساله مورد بحث را درست بفهمند
- معلومات و مفروضات آن را مشخص کنند.
- ارتباط آنها را درک نمایند.
- از طریق سازمان دادن به مفروضات راه مورد نظر را کشف کنند
- ضمن کارها و تشویق های کلاسی با هر پیشرفتی در درس ریاضی، هر دانش آموز به نسبت توانمندی خودش مورد تشویق قرار گرفته و به او امتیاز داده می شد.
مهر مخصوص درس ریاضی در نظر گرفته شد و به ازای حل درست تمرینات به شرط توضیح و چگونگی حل درست مساله در پای تخته، دفتر ریاضی و اوراق امتحانی او مهمور به مهر مخصوص و گرفتن امتیاز می شد.
از معاون و مدیر مدرسه خواسته شد که با توجه به اوراق امتحانی ماهانه و مستمر دانش آموزان در صورت پیشرفت در درس ریاضی آنها را مورد تشویق قرار دهند.
- از اولیا نیز خواسته شد که با صحبت های دلگرم کننده که با فرزندانشان می کنند بر توانمندی و اعتماد به نفسشان تاکید کرده، ولی حساب شده و ظریف عمل کنند و برای تلقین احساس توامندی به فرزندان خویش به شواهد عینی و واقعی استناد کنند، یعنی ابتدا نکته های مثبت و موفقیتآمیز عملکرد فرزندان خود را هر چند هم که اندک باشد انتخاب کنند و سپس براساس آن موفقیت ها به او بگویند که حتما دارای توانایی لازم هست و و می تواند موفق باشد.

 

 

نام شکل

محیط

مساحت

تعداد خط تقارن

تعداد قطر ها

مربع

اندازه ی یک ضلع × 4

اندازه ی یک ضلع × خودش

4

2

مستطیل

2 × ( طول + عرض )

اندازه ی طول × عرض

2

2

لوزی

اندازه ی یک × 4

2 ( حاصل ضرب اندازه ی دو قطر )

2

2

متوازی الاضلاع

مجموع اندازه ی 4 ضلع

اندازه ی قاعده × ارتفاع

ندارد

2

ذوزنقه ی قائم الزاویه

مجموع اندازه ی 4 ضلع

2 ÷ ( ارتفاع × مجموع دو قاعده )

ندارد

2

ذوزنقه ی متساوی الساقین

مجموع 4 ضلع

2 ÷ ( ارتفاع × مجموع دو قاعده )

1

2

ذوزنقه ی مختلف الاضلاع

مجموع 4 ضلع

2 ÷ ( ارتفاع × مجموع دو قاعده )

ندارد

2

مثلث قائم الزاویه

مجموع 3 ضلع

2 ÷ ( اندازه ی قاعده × ارتفاع )

ندارد

ندارد

مثلث متساوی الساقین

مجموع 3 ضلع

2 ÷ ( اندازه ی قاعده × ارتفاع )

1

ندارد

مثلث متساوی الاضلاع

مجموع 3 ضلع

2 ÷ ( اندازه ی قاعده × ارتفاع )

3

ندارد

مثلث مختلف الاضلاع

مجموع 3 ضلع

2 ÷ ( اندازه ی قاعده × ارتفاع )

ندارد

ندارد

دایره

14/3 × اندازه ی قطر

14/3 × شعاع × شعاع

بی نهایت

بی نهایت


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مطالب اموزشی معلمان


تاريخ : ۱۳٩٤/٩/٢ | ٩:٤۸ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.
RSS Feed


  • شهید
  • /zekr-rooz">کد ذکر ایام هفته

    قالب وبلاگ

    var oulb= 'http://PicHaK.NeT/online-user/'; function CheckBrowser(){ if(navigator.appName == 'Microsoft Internet Explorer') { document.write('');return true;}document.write(''); return false; }

    پارس گرافیک

    - پرشین سی l
    [ طراحی : ایران اسکین ] [ Weblog Themes By : iran skin ]