ناخن جویدن

این از اختلال یکی از فراوانترین واکنشهای نورتیک واختلالات عادتی ارضا کننده است که درکودکان وگاهی هم در بزرگسالان مشاهده می شود.

طبق تحقیقات وکسلر وبیلینگ جویدن ناخن از 5 سالگی شروع می شود وکم کم در 10 تا 15 سالگی  به اوج خود می رسدولی اکثر مبتلایان را کودکان 9-11 سال تشکیل می دهد

جویدن ناخن در دختران بیش از پسران مشاهده می شود وفرد معمولا در سنین نوجوانی متوجه عادت نامطلوب خود می شود


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مطالب اموزشی معلمان


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩٤/٧/٢۸ | ۱۱:٠٧ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

عدد نویسی ( 4 ) - پایه چهارم ابتدایی ( مربوط به فصل اول )

عدد نویسی ( 4 ) - پایه چهارم ابتدایی ( مربوط به فصل اول )

دانلود (Download)

 

نرم افزار ضرب اعداد دو رقمی در دو رقمی (پایه چهارم ابتدایی)

دانلود (Download)

 


تمرین کسر ( پایه سوم + پایه چهارم )  

 

دانلود (Download)

    


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: پایه چهام


تاريخ : ۱۳٩٤/٧/٢۸ | ۱٠:٤۸ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

گزارش بر گزاری گار گاه های چند پایه و کار گاه فوق العاده پایه اول ،دوم وسوم

محرم,عکس های محرم,عاشورا,[categoriy]

طبق بخشنامه مورخ 94/7/20در تاریخ های فوق کار گاه های کلاسهای چند پایه و پایه اول ،دوم وسوم با شرکت بیش از 250 نفر از آموزگارانتشکیل گردید در  کارگاه معلمین چند پایه با سر گروهی جناب آقای احمد مهرابی پیرامون مسایل زیر بحث وگفتگو گردید .

-نحوه بر نامه ریزی کلاس های چند پایه

-چگونگی مدیریت  ونظم در کلاس های چند پایه

-چگونگی تدریس دروس در کلاس های چند پایه

از کلیه آموزگاران کلاسهای چند پایه در خواست گردید  در کار گاه های آینده که بیشتر مربوط به چگونگی تدریس دروس ریاضی وعلوم می باشد شرکت نمایند.

 در کار گاه های آموزشی پایه اول ،دوم وسوم بیشتر به نحوه تدریس دروس در مهر ماه و رفع اشکا لات تدریس همکاران پرداخته شد چرا که همکاران جدید الاستخدام در نحوه تدریس مشکلات فراوانی دارند.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: بخشنامه


تاريخ : ۱۳٩٤/٧/٢۸ | ٢:٥۱ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

انرژی را بشناسیم (علوم پایه دوم)

 

رژی را بشناسیم (علوم پایه دوم)

انرژی بادی

انرژی خورشیدی

انرژی هسته ای

انرژی های نو

انرژی را بهتر مصرف کنیم

دانستنیهایی جهت تدریس درس نیرو



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: پایه دوم


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩٤/٧/٢٥ | ٧:٠۱ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

دانش آموز حواس پرت

Школа и учеба картинка смайлик фото gif анимация аватар рисунок

همانطور که قبلا خدمت شما عرض کردم اینجانب تصمیم دارد بخشی از خاطرات خود را از دوران خدمت در مدارس ، در وبلاگ مدرسه قرار دهم . این هم یکی از آن خاطرات که تقدیم شما می شود.

اوائل انقلاب بود مدارس حال و هوای دیگری داشتند و ما هم تازه نفس بودیم و احساسات و جوانی و روحیه معنوی و مذهبی در ما موج می زد. رابطه ام با دانش آموزان بسیار خوب بود . حتی خارج از مدرسه هم در برخی جاها از جمله مساجد با هم ارتباط داشتیم . بعضی مواقع  هم به خانه دانش آموزان رفت و آمد داشتم. به نظر می رسید که روزگار خوب و خاطره انگیزی را سپری می کردیم.



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مطالب اموزشی معلمان


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩٤/٧/٢٥ | ٦:٢٩ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

السلام علیک یا ابا عبدالله

الحسین

ایام سوکواری سا لار وسرور شهیدان ابا عبدالله الحسین بر کلیه همکاران تسلیت باد

عالم همه قطره و دریاست حسین ، خوبان همه بنده و مولاست حسین ، ترسم که شفاعت کند از قاتل خویش ، از بس که کَرَم دارد و آقاست حسین

————————————

دیباچه ی عشق و عاشقی باز شود

دلها همه آماده ی پرواز شود

با بوی محرم الحرام تو حسین

ایام عزا و غصه آغاز شود

—————– ——————

نام من سرباز کوی عترت است ، دوره آموزشی ام هیئت است . پــادگــانم چــادری شــد وصــله دار ، سر درش عکس علی با ذوالفقار . ارتش حیــدر محــل خدمتم ، بهر جانبازی پی هر فرصتم . نقش سردوشی من یا فاطمه است ، قمقمه ام پر ز آب علقمه است . رنــگ پیراهــن نه رنــگ خاکــی است ، زینب آن را دوخته پس مشکی است . اسـم رمز حمله ام یاس علــی ، افسر مافوقم عباس علی 



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مناسبتها


تاريخ : ۱۳٩٤/٧/٢٥ | ٥:٥۱ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

کارگاه کلاسهای چند پایه و کار گاه فوق العاده پایه

اول ،دوم وسوم

کارگاه آموزشی کلاس های چندپایه وکارگاه فوق العاده پایه اول ،دوم وسوم (ابتدایی )


شماره بخشنامه : 34/15089                 تاریخ بخشنامه : 20/07/94

  فایل ضمیمه


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: بخشنامه


تاريخ : ۱۳٩٤/٧/٢۱ | ٥:٥٩ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

ارسال جدول زمانبندی


ارسال جدول زمانبندی دروس وخلاصه گفتگوهای اولین کارگاه آموزشی (ابتدایی )
شماره بخشنامه : 34/15030                 تاریخ بخشنامه : 20/07/94

  فایل ضمیمه

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: بخشنامه


تاريخ : ۱۳٩٤/٧/٢۱ | ٥:٥٥ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

 

چگونه احساسات منفی را مهار کنیم؟

بسیاری از مردم نمی‌دانند با احساسات ناخواسته خود چگونه برخورد کنند و در مهار آن دچار مشکل می‌شوند، اما اگر بتوانیم از عهده آنها بخوبی برآییم، خود و نیازهایمان را بدرستی می‌شناسیم و در عین حال که قوی و با اعتماد به نفس خواهیم شد، می‌توانیم با دیگر افراد جامعه و رویدادهای زندگی ارتباط خوب و موثری برقرار کنیم.
کنترل نکردن احساسات منفی، بسرعت ارتباط ما با دیگران، شغل و حتی سلامت‌مان را به خطر می‌اندازد. به طور مثال، کسانی که بخوبی از پس مهار اضطراب خود برمی‌آیند، علاوه بر این که به دیگران آرامش می‌دهند و با آنها ارتباط خوبی دارند، از سیستم ایمنی قوی‌تری برخوردار هستند، کمتر بیمار می‌شوند و دیرتر از بقیه به پیری می‌رسند.رایج‌ترین احساسات منفی، ناامیدی و رنجش، نگرانی و ناآرامی، خشم، بیزاری، اندوه و دلشکستگی است. در این مطلب برای مهار هر احساس، ترفندی آورده شده که می‌تواند برای مقابله با آن به شما کمک کند.

موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مطالب اموزشی معلمان


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩٤/٧/٢٠ | ٥:٤۸ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

از روش های ایجاد نشاط برای دانش آموزان

تأسیس بانک جایزه و تشویق دانش آموزان با ارائه کارت امتیاز

برپایی جشن های شادی و جشن های مختلف


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مطالب اموزشی معلمان


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩٤/٧/۱٩ | ٩:٤٧ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

گزارش کار گاه های آموزشی

همکاران محترم از این که در کار گاه های آموزشی شرکت نمودید کمال تشکر را داریم

باسمه تعالی

گروه های آموزشی به حول وقوه الهی اولین کار گاه ها ی آموزشی را با شرکت بیش 900 نفر از همکارا ن در شش پایه از مورخ 94/7/11 لغایت 94/7/16 به مدت شش روز در دو تایم بر گزار نمود .

محور بحث در این کار گاه هها:

1-ار تقاء سطح دانش همکاران به منظور رسیدن به اهداف آموزشی وپرورشی هر چه سریعتر وسهل تراز طریق

-شرکت همکاران در کار گاه های آموزشی مخصوصا"همکاران زیر 10 سال سابقه

-همچنین اشتراک مجلات رشد و مطالعه کتب کمک آموزشی و استفاده نرم افزار های آموزشی

- داشتن باز دید از کلاس های همکاران فعال در طول سال

2- ایجاد فضای شاد درکلاس درس و تزیین کلاس

3- استفاده از روشهای نوین تدریس ودانش آموز محور و داشتن در کلاس

5- توجه به تفاوتهای فردی در کلاس و تشخیص دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ومعرفی آنها به مراکز اختلا لات یادگیری

6-چگونگی نظا رت گروه های آموزشی بر کلاس های درس و گفتن اهداف این نظارت و تبادل اندیشه در این بازدید ها به منظور رفع هر گونه اشکا ل وضعف در تدریس

7-شر کت در طرح های اجرایی تو.سط گروه های آموزشی (همتا ،درس پژوهی ،جابربن حیان ،دست ساخته های همکاران و جشنواره رشد )

8- استفاده از فناوری و وسایل کمک آموزشی در امر تدریس

9- استفاده از یک طرح خلاقانه آموزشی ،پرورشی ،بهداشتی در کلاس درس ونصب در کلاس

10-بر گزاری جلسات هم اندیشی در آموزشگاه با همکاران هم پایهبه منظور رفع هر گونه نقاط ضعف در امر یاد دهی ویادگیری و مدیریت کلاس درس

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مطالب اموزشی معلمان


تاريخ : ۱۳٩٤/٧/۱۸ | ٦:۱٧ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

داستانی بسیار زیبا ازاثرات تنبیه و تشویق


کلاس اول یزد بودم سال1340.وسطای سال اومدیم تهران. یه مدرسه اسمم را نوشتند. شهرستانی بودم،لهجه

 

غلیظ یزدی. وگیج از شهری غریب. ما کتابمان دارا آذر بود. ولی تهران آب بابا. معظلی بود برای من. هیچی نمی

 

فهمیدم. البته تو شهر خودمان هم همچین خبری از شاگرد اول بودنم نبود،ولی با سختی و بدبختی درسکی

 

می خواندم. تو تهران شدم شاگرد تنبل کلاس. معلم پیر و بی حوصله ای داشتیم که شد دشمن قسم خورده

 

ی من. هر کس درس نمی خواند می گفت:می خوای بشی فلانی. و منظورش من بینوا بودم. با هزار زحمت

 

رفتم کلاس دوم. آنجا هم از بخت بد من،این خانم شد معلممان. همیشه ته کلاس می نشستم و گاگاهی هم

 

چوبی می خوردم که یادم نرود کی هستم!!دیگر خودم هم باورم شده بود که شاگرد تنبلی هستم تا ابد.کلاس

 

سوم یک معلم جوان و زیبا آمد مدرسه مان. لباسهای قشنگ می پوشید وخلاصه خیلی کار درست بود. اورا

 

برای کلاس ما گذاشتند. من خودم از اول رفتم ته کلاس نشستم. میدانستم جام اونجاست. درس داد،مشق

 

گفت که برا فردا بیاریم. ایقدر به دلم نشسته بود که تمیز مشقم را نوشتم. ولی می دانستم نتیجه تنبل کلاس

 

چیست. فرداش که اومد،یک خودنویس خوشگل گرفت دستش،وشروع کرد به امضا کردن مشق ها. همگی شاخ

 

در آورده بودیم آخه مشقامون را یا خط میزدن یا پاره می کردن. وقتی به من رسید باناامیدی مشقامو نشون

 

دادم. دستام می لرزیدو قلبم به شدت می زد. زیر هر مشقی یه چیزی می نوشت. خدایا برا من چی می

 

نویسه؟با خطی زیبا نوشت :عالی. باورم نمی شد بعد از سه سال این اولین کلمه ای بود که در تشویق من

 

بیان شده بود. لبخندی زد ورد شد. سرم را روی دفترم گذاشتم و گریه کردم. به خودم گفتم:هرگز نمی گذارم

 

بفهمد من تنبل کلاسم. به خودم قول دادم بهترین باشم... آن سال با معدل بیست شاگرد اول شدم و همینطور

 

سال های بعد. همیشه شاگرد اول بودم(. رویا خواهرم شاهد است)وقتی کنکور دادم نفر ششم کنکور در کشور

 

شدم وبه دانشگاه تهران رفتم. یک کلمه به آن کوچکی سرنوشت مرا تغییر داد. چرا کلمات مثبت وزیبا را از

 

دیگران دریغ می کنیم به ویژه ما مادران. معلمان .استادان. مربیان...

 

باتشکر از وبلاگ باز باران (آقای شمسی گرامی)

خیلی از خواندنش لذت بردم ممنون  همکار عزیز

 نمونه طرح تشویقی معلم در کلاس


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مطالب اموزشی معلمان


تاريخ : ۱۳٩٤/٧/۱۸ | ٦:٤٢ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

السلام علیک یا صاحب الزمان

آقای بی همتای من

 

ارسال آماردانش آموزان وتحویل وسایل کمک آموزشی (لوح ،نگاره ،نشانه )


شماره بخشنامه : 34/14500                 تاریخ بخشنامه : 15/07/94  

فایل ضمیمه

دوستان التماس دعا


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: بخشنامه


تاريخ : ۱۳٩٤/٧/۱٦ | ۱٠:۱٦ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

اگر روزگاری شان و مقامت پایین آمد،

ناامید مشو

زیرا

آفتاب هر روز هنگام غروب پایین می رود

تا بامداد روز دیگر بالا بیاید


اگر روزی...محبت کردی بی منت! ...

لذت بردی بی گناه! ...

بخشیدی بدون شرط! ...


بدان که آن روز واقعا زندگی کرده ای!!


زندگی تفسیر سه کلمه است:
خندیدن ... بخشیدن ... فراموش کردن
پس ... بخند ... ببخش ... فراموش کن

 

 

 

 

زندگی از مرگ پرسید:

چرا انسان ها عاشق من هستند اما از تو متنفرند؟

 

مرگ پاسخ داد:

 

برای اینکه تو یک دروغ زیبایی و من یک حقیقت تلخ ..

ما سه چیز را در دوران کودکی جا گذاشتیم : 
   شادمانی بی دلیل، 
دوست داشتن بی دریغ،
کنجکاوی بی انتها...

دست خدا رو تا الان تو زندگیتون احساس کردید؟

 

وقتی شما برای دیگران دعا میکنید؛ 
خدا میشنود و آنرا به اجابت می رساند 
و بعضی وقتها که شما شاد و خوشحال هستید؛ 
یادتان باشد که کسی برایتان دعا کرده است
پس بیاید برای خوشحالی دیگران 
دعا کنیم انشالله دعای ما در حقشان به اجابت می رسد. 
من برای هر کس که این نوشته هارا میخواند شادی تمام عمر و برآورده شدن آرزوهای زیبا را آرزومندم

.

 

اگر هدفی برای زندگی

دلی برای دوست داشتن

 

و خدایی برای پرستش داری پس،خوشبختی ...



 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: نکته های آموزنده


تاريخ : ۱۳٩٤/٧/۱٦ | ۸:٤٩ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

صورتهای عملی تشویق

1- ذکر کلمات محبت‌آمیز

غرض ذکر عبارات و کلماتى است که جنبه مهر و علاقمندى فرد و هم دیدگاه احترامى مربى را به کودک نشان دهدو او بر اثر آن دریابد که عملش مورد رضاى والدین یا مربى بوده و آن ها او را بر این اساس بیش از پیش مورد محبت قرار داده‌اند.   

کلماتى مثل عزیر من، پسرجان من، آقا، خانم، شاگردخوب،الفاظى چون بفرمائید، تشریف بیاورید، آفرین برتو پسرم، دخترمن، و ... مى‌تواند حاکى از این محبت باشد و البته سعى داریم که این کلمات سرسرى و تصنعى نباشد که طفل از آن سر در مى‌آورد.

        


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مطالب اموزشی معلمان


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩٤/٧/۱٥ | ٥:۳٥ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()
تاريخ : ۱۳٩٤/٧/۱۳ | ۸:٥٧ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

انواع املاء


املای آینه ای:
کلمات را بر عکس می نویسیم و بچه ها باید با آینه درست آن را بنویسند.

املای آبکی:
 استفاده از آب و حیاط مدرسه یعنی یک گروه با آب پاش روی زمین کلمات را می نویسند و گروه دیگر تصحیح می نما یند.

قطار دوستان:
روی زمین با گچ سفید یا رنگی چند کلمه بنویسند و دانش آموزان را به گروه های 2یا 3نفره تقسیم کنید و بخواهید که روی کلمات راه بروند و آن را صدا کشی کنند .بدین تر تیب مهارت دیدن و شنیدن آنها تقویت می شود.

املای دوختنی:
در این املا به جای استفاده از کاغذ از پارچه استفاده کنند و با نخ های رنگی بنویسند البته برای پایه های بالا تر کاربرد دارد که بتوانند با نخ و سوزن کار کنند.

املای انگشتی:
شاگرد پشت سری کلمات را روی پشت فرد جلویی بنویسد و شاگرد جلویی از روش حرکت انگشتی فرد عقبی بتوانند لغات را بفهمند و بنویسند.

املای پای تخته به صورت 2نفری:
دونفرراپای تخته می آوریم وقتی به یک نفراملا می گوییم دیگری مراقب است تا اگر اشتباهی صورت پذیرفت آن رااصلاح کند.

املای روزنامه ای:
روزنامه رابا خود به کلاس بیاورندو لغات راببرند وازلغات بریده شده یک بند املا برایمان درست کنندوبرروی ورقه بچسبانند.

پرکردن جاهای خالی با کلمات داده شده:
متنی را برای بچه ها تهیه می کنیم سپس از آنها می خواهیم که با کلمات داده شده جاهای خالی را پرکنند.سپس از آنها می خواهیم که یک بار متن را با دقت بخوانند و در پایان هرچه در ذهن دارند به خودشان املا بگویند یعنی روی یک کاغذ بنویسند سپس معلم یا والدین متن را تصحیح کنند.

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مطالب اموزشی معلمان


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩٤/٧/۱۳ | ۸:٤۱ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()
 

جزوه درس علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی فصل اول تا هفتم
دانلود


جزوه درس تعلیمات اجتماعی پایه پنجم ابتدائی کل کتاب
دانلود



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مطالب اموزشی معلمان


تاريخ : ۱۳٩٤/٧/۱۳ | ٧:٥٢ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

تحول یاد گیری با چیدمان کلاس درس

 

 
اگر بخواهیم جمله معروف «مدرسه خانه دوم ما» را از حد شعار خارج و آن را محقق کنیم، متوجه مى شویم که نحوه آرایش و چیدمان کلاس هاى درس آنگونه نیست که حس صمیمیت و راحتى را به دانش آموزان القا کند.
ظاهر کلاس درس باید آن را براى دانش آموزان جذاب و کاربردى جلوه دهد. مسائلى مانند نحوه چیدن وسایل، کیفیت نورپردازى، شکل میزها و راحتى صندلى ها نیازمند توجه و دقت ویژه اى است و ظاهر هر کلاس برحسب پایه تحصیلى، نوع درس، نیازهاى دانش آموزان و شیوه تدریس و اهداف آموزشى معلم باید متفاوت از یکدیگر باشند. در واقع کلاس درس همانند صحنه تئاتر است که براى نمایش دادن استعدادها و توانایى هاى دانش آموزان باید از طراحى صحنه قابل توجهى برخوردار باشد. زمانى که چشمان بچه ها هرازگاهى به جاى تخته و معلم دور در و دیوار کلاس مى چرخد، پوسترهاى نصب شده، بوردها و تزئینات دیوارها اگر هماهنگ و متناسب با درس انتخاب شده باشند به جاى آنکه حواس او را پرت کنند، به او انگیزه مى دهند تا دوباره به معلم و درس ارائه شده توجه کند. به همین خاطر نحوه تزئین کلاس ادبیات فارسى باید با کلاس ریاضى متفاوت باشد.

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مطالب اموزشی معلمان


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩٤/٧/۱٢ | ٥:٢٤ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

تکلیف شب برای بچه هاست، نه شما

 

 

تا نپرسید جواب ندهید:

صبر کنید فرزندتان خودش نیاز به کمک پیدا کند و به سراغ شما بیاید، بعد به او رسیدگی کنید.

برخی والدین اصلا از همان اول خودشان دنبال فرزندشان راه می افتند تا مبادا سوال و اشکالی

داشته باشد تا درجا آن را برطرف کنند. با این کار، هم کمک خودشان را بی ارزش می کنند و هم،

به فرزندشان می آموزند که همیشه به آن ها وابسته باشند. این روش برای اعتماد به نفس فرزندان به

شدت مخرب است و استقلال لازم را در او پرورش نمی دهد.



 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مطالب اموزشی معلمان


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩٤/٧/٩ | ٩:۳٩ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

نام علی : عدالت — راه علی : سعادت — عشق علی : شهادت — ذکر علی : عبادت 

عید علی : مبارک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مناسبتها


تاريخ : ۱۳٩٤/٧/٩ | ٥:٤٧ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

فروتنی!

_*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|___͡͡͡ _▫_͡ ___͡͡π__͡͡ __͡▫__͡͡ _|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرمتحرک شباهنگ www.shabahang20.blogfa.com _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|___͡͡͡ _▫_͡ ___͡͡π__͡͡ __͡▫__͡͡ _|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_Globos velas globos

 

دود اگر بالا نشیند کســـر شــأن شــعـله نیست
جای چشم ابرو نگیرد چونکه او بالا تراست!


"ناکَسی "گر از "کَسی" بالا نشیند عیب نیست 
روی دریا، خس نشیند قعر دریا گوهر است !


"شَست و شاهد" هر دو دعوی بزرگی میکنند 
پس چرا انگشت کوچک لایق انگشــــتر است؟


صائبا !عیب خودت گو ،عیب مردم را مگو !
هر که عیب خود بگوید، از همه بالا تر است!


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: نکته های آموزنده


تاريخ : ۱۳٩٤/٧/٩ | ٥:۱٧ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

مثبت نگر هستید یا منفی گرا؟

این لیوان را چگونه می بینید؟


مقدمه:ذهن آدمی کارگاه تولید فکر است که از منبعی به نام ضمیر ناخودآگاه سرچشمه می‌گیرد.ضمیر ناخود آگاه نمی‌تواند خوب را از بد ودرست را از غلط تشخیص دهد .در حقیقت نوع و کیفیت افکار و اندیشه ی آدمی سازنده ی نوع و کیفیت زندگی اوست، اندیشه‌ی زیبا ومثبت می‌تواند بهشتی در زندگی انسان بسازد، همچنانکه اندیشه‌ی منفی و یاس‌آور می‌تواند جهنمی در زندگی او خلق کند. انسان‌ها همان خواهند شد که در اندیشه ی آنند، بنابراین آینده ی هر کس در گرو چگونگی نگرش او به زندگی است.موفق‌ترین انسان‌ها کسانی هستند که توانسته‌اند در ذهن خود اندیشه‌های مثبت داشته باشند؛ آنان که می‌پندارند «قادر نیستند» ، در واقع مثبت‌نگری را کنار گذاشته و در جنبه‌های منفی وقایع تمرکز کرده‌اند.

خانواده کانون یادگیری چگونه اندیشیدن و چگونه زیستن است. در خانواده ی مثبت اندیش اعضای خانواده خود را قادر و توانا می‌دانند و نگاهشان به دیگران آکنده از مهر و عاطفه است. چنین خانواده‌هایی قادر خواهند بود هر ناممکنی را به ممکن تبدیل کنند و توفیق و کامکاری را نصیب خود نمایند. ضمن آشنایی با راهکارهای تفکر مثبت بیاییم با زیبا، مثبت، خلاق، هدفمند و امیدوارانه اندیشیدن، موفقیت و شادکامی را به زندگیمان دعوت کنیم.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مطالب اموزشی معلمان


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩٤/٧/۸ | ۱۱:۳٦ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

هوش اجتماعی

 

هاچ و گاردنر معتقدند هرکس چهار خصوصیت زیر را داشته باشد صاحب هوش بین فردی است:

* سازماندهی گروه: داشتن ابتکار عمل برای هماهنگ کردن فعالیت های عده ای از افراد.

این استعدادها را می توان در کارگردانان تئاتر، افسران ارتش و مدیران شرکت ها و سازمان های مختلف مشاهده کرد. در کودکی، این گونه افراد در زمین بازی، کاپیتان تیم هستند و درباره ی نحوه ی بازی تصمیم گیری می کنند.

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مطالب اموزشی معلمان


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩٤/٧/۸ | ٥:٥٦ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

السلام علیک یا علی بن محمد (ع)

ز سوی عرش رحمن، نوید شادی آمد

بشارت ای محبان، امام هادی آمد

کجایی یابن زهرا بده عیدی مارا

که روح عشق و ایمان امام هادی آمد

مژده اى دل که دلربا آمد
دلربایى گره گشا آمد
محنت و درد و غم فرارى شد
شادى و رحمت و صفا آمد
ولادت امام هادی(علیه السلام) مبارک باد


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مناسبتها


تاريخ : ۱۳٩٤/٧/٧ | ۱٠:۳٢ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

 تاثیر وسا یل کمک اموزشی بر فرایند یاد دهی - یادگیری


درخواست لوح وکارت نگاره ونشانه وقرآن وریاضی پایه اول ودوم وسوم (ابتدایی )


شماره بخشنامه : 34/13582                 تاریخ بخشنامه : 05/07/94   فایل ضمیمه

 

ا همیت و سایل کمک آ موزشی در فرایند یاددهی – ویادگیری

 



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مطالب اموزشی معلمان , بخشنامه


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩٤/٧/٦ | ۳:٤۸ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()


اولین کارگاه آموزشی مهرماه (ابتدایی )


شماره بخشنامه : 34/13362                 تاریخ بخشنامه : 31/06/94  

فایل ضمیمه


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: بخشنامه


تاريخ : ۱۳٩٤/٧/٥ | ٥:٢۱ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

حکایتی برای همه ی معلمان (اندکی تامل)

معلم عصبی ، دفتر را روی میز کوبید و داد زد: سارا...؟

 دخترک خودش را جمع و جور کرد، سرش را پایین انداخت و خودش را تا جلوی میز معلم کشید و با صدای لرزان گفت: بله خانم؟

 معلم که از عصبانیت شقیقه هایش می زد، به چشمهای سیاه و مظلوم دخترک خیره شد و داد زد:چند بار بگم مشقاتو تمیز بنویس و دفترت رو سیاه و پاره نکن؟ ها؟ فردا مادرت رو میاری مدرسه میخوام در مورد بچه ی بی انظباطش باهاش صحبت کنم.

          

                      


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: نکته های آموزنده


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩٤/٧/٥ | ٥:۱٢ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

شهادت 1300تن از حجاج بیت الله الحرام رابه عموم شیعیان تسلیت می گوییم

اسامی مفقودین بروجردی

  1. رضاعلی بخشی  با عنایت خدا پیدا کردید
  2. غضنفر بشیری گودرزی
  3. محمدعلی پناهیان
  4. رضا رحیمیان ثابت
  5. جواد چکشی
  6. محمد روزبهانی
  7. علیرضا زرگریان
  8. سیدمحمود شجاعی
  9. غلامعباس قاسمی
  10. فتح اله گودرزی
  11. عباس گودرزی
  12. محمد میرزایی

حاج محسن حاجی حسنی قاری بین المللی قرآن

 که چندی قبل میهمان بروجردی ها بود

در حادثه مکه درگذشت

 

دو زایر بروجردی

حاج عباس بشیری کودرزی وپدر مر حومش


تصویری تکان دهنده از کشته شدن زائران خانه خدا در مراسم رمی جمرات


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مناسبتها


تاريخ : ۱۳٩٤/٧/٤ | ٥:٥٩ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

تشویق بهتر است یا تنبیه؟

از نظر تربیت مخصوصا بر اساس بینش اسلامی ضروری است مربی از هر دو عامل جهت دهنده و بازدارنده استفاده کند. عدم تشویق و تایید افراد چه کوچک و چه بزرگ سبب آن خواهد شد که فرد تدریجا نسبت به آن عمل بی‌تفاوت شود و واکنش‌ و موضعی در برابر رخدادها و اتفاقات پیرامون خود نداشته باشد و همین‌طور عدم استفاده از تنبیه موجب می‌شود که فرد به عمل ناروای خود ادامه دهد و این امر نه تنها به زیان او بلکه به زیان همه افرادی است که به نحوی با او در ارتباط خواهند بود



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مطالب اموزشی معلمان


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩٤/٧/٢ | ٩:۱۱ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

Image result for ‫تبریک عید قربان‬‎

 

دعاهایتان را اجابت کند آنکه آسمانی را می گریاند تا گلی را بخنداند...
روزهایتان شاد شاد...تقدیرتان قشنگ... عید قربان مبارک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مناسبتها


تاريخ : ۱۳٩٤/٧/٢ | ٩:٠٤ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.
RSS Feed


  • شهید
  • /zekr-rooz">کد ذکر ایام هفته

    قالب وبلاگ

    var oulb= 'http://PicHaK.NeT/online-user/'; function CheckBrowser(){ if(navigator.appName == 'Microsoft Internet Explorer') { document.write('');return true;}document.write(''); return false; }

    پارس گرافیک

    - پرشین سی l
    [ طراحی : ایران اسکین ] [ Weblog Themes By : iran skin ]