موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : ۱۳٩٢/۱٢/٢٤ | ٤:٢٥ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()
به نظر شما کدام درست می گویند؟



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : ۱۳٩٢/۱٢/٢٢ | ۱:٢٦ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

http://cms.medu.ir/5429/5429Docs/news/jaber2012.jpg


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : ۱۳٩٢/۱٢/٢٢ | ۱۱:٢٩ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()
انتخاب پروژه های برتر طرح جابر بن حیان
 
 
روز چهارشنبه مراسم داوری طرح وزارتی پروژه های جابربن حیان در سطح شهرستان بروجرد در محل سالن گروه های آموزشی آموزش و پرورش برگزار شد .




طرح وزارتی پروژه های جابر بن حیان  که توسط گروه های آموزش ابتدایی در سطح 25 دبستان طی چهار ماه با تلاش و کوشش مداوم دانش آموزان پژوهشگر و معلمان توانمند با کمک اولیاء دانش آموزان انجام گرفته بود مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت.

شایان ذکر است داوری این دوره فردا نیز ادامه خواهد داشت و رتبه های برتر پایه های چهارم ، پنجم و ششم به استان راه پیدا خواهند نمود .

شایان ذکر است مدیر آموزش و پرورش بروجرد نیز از نحوه داوری این مسابقات بازدید به عمل آوردند.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : ۱۳٩٢/۱٢/٢٢ | ۱۱:۱۳ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()


ارسال تابلوطرح جابروطرح همتاودرس پژوهی (ابتدایی )


شماره بخشنامه : 34/33198                 تاریخ بخشنامه : 15/12/92   فایل ضمی


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : ۱۳٩٢/۱٢/٢٠ | ٩:٠٥ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()


ارسال هرچه سریعتر فرم پروژه های جابر وطرح همتا(ابتدایی )


شماره بخشنامه : 34/33102                 تاریخ بخشنامه : 15/12/92   فایل ضمیمه


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : ۱۳٩٢/۱٢/٢٠ | ۸:۳٧ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

پایه اول 60 نفر

پایه دوم    40 نفر

پایه سوم  25 نفر

پایه چهارم     ارزشیابی توصیفی63 نفر     -   هنر 54 نفر      - قران   57 نفر

پایه پنجم       ارزشیابی توصیفی    58 نفر  -   هنر   67نفر    -  قران   59 نفر

پایه ششم    کلیه دروس    38 نفر     -   ارزشیابی توصیفی   57 نفر

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : ۱۳٩٢/۱٢/۱٥ | ۸:۱۸ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

م صلوات

به نام خالق زیبایی ها

« اللهم صلی علی محمد و آل محمد وعجل فـــرجهم
»



پیامبر(ص)میفرماید :هرکس صلوات بر من را در نوشته ای بنویسد تا زمانی که ان نوشته باقی است فرشتگان برای او استغفار میطلبند. میلاد حضرت محمد (ص) وامام جعفر صادق (ع) مبارک باد.

سلام دوستان عزیز
 اگرخدا قبول کنه تصمیم داریم ختم صلوات برگزار کنیم.هرعزیزی که مایل هست شرکت کنه,تعداد صلواتش رو عنوان کنه.ثوابش هم برای امام زمان عج

ان شاءالله حاجت روا شوید.
عیدتون مبارک

موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : ۱۳٩٢/۱٢/۱٥ | ۸:۱۳ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()
تـصاویر زیـبای مـتحرک بــا مـوضوع طبیعت

موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩٢/۱٢/۱٥ | ۸:٠٩ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()
تاريخ : ۱۳٩٢/۱٢/۱۳ | ۱٢:٠٢ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

اصلاحیه( آمارمعلمان جامانده ازدوره های ضروری )به مدارس ابتدایی


شماره بخشنامه : 34/32894                 تاریخ بخشنامه : 13/12/92   فایل ضمیمه


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : ۱۳٩٢/۱٢/۱۳ | ۱٢:٠٠ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

ارسال بارم بندی درس ریاضی پایه ششم (ابتدایی )


شماره بخشنامه : 34/32859                 تاریخ بخشنامه : 13/12/92   فایل ضمیمه


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : ۱۳٩٢/۱٢/۱۳ | ۱۱:٥٩ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

1- فرصتی برای استراحت و رفع خستگی کودکان است

2- مهمترین وسیله اجتماعی شدن کودکان به شمار میرود

3- زنگ تفریح فرصتی است برای ایجاد و انجام بازیهای مختلف

4- بازی در دوره ابتدایی بیشتر تسهیل کننده برقراری رابطه اجتماعی است

5- دانش آموزان در زنگ تفریح بیشتر به بازی جمعی و پر هیجان یعنی بازی های که محیط مدرسه را زنده و شاداب نگه میدارد علاقه از خود نشان میدهد

6-  دوستی هایی که در زنگ تفریح پایه گذاری میشود ، در طول زندگی برای فرد ارزشمند خواهد بود

7- دانش اموزان در زنگ تفریح کاملا" آزاد هستند تا بتوانند به بازیهای مورد علاقه خود بپردازند

8- زنگ تفریح برای دانش اموزان جو و محیطی دوستانه برای بحث و تبادل نظر در مورد مسائل درسی و اجتماعی ایجاد میکند

مدیریت زنگ تفریح

1-حضور مستمر معاون در محوطه آموزشگاه و نظارت مستقیم او بر دانش آموزان

2- آزاد گذاشتن دانش اموزان در انتخاب بازی و فعالیت

3- پخش سرودهای شاد و موسیقی های روح بخش در زنگ های تفریح

4- حضور در جمع دانش آموزان و جویا شدن از حال آنها در زنگ تفریح روز بعد از غیبت

5- درخواست از دانش اموزان کلاسهای بالاتر برای مواظبت از دوستان کوچک خود

6- انتخاب تعدادی از دانش اموزان از گروه های گوناگون و تفویض اختیار کارهای مربوط به زنگ تفریح به آنان

7- ایجاد تمهیدات انجام بازی های سالم هوشی و علمی مانند شطرنج و فوتبال دستی

8- اختصاص دادن بخشی از حیاط مدرسه به هر کلاس برای ایجاد فضای سبز و اختصاص بخشی برای بازی ها و ورزشهای فردی و گروهی

 

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : ۱۳٩٢/۱٢/۱۱ | ۱٢:٢٠ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()
هوش هشتگانه

هوش لفظی- زبانی:توانایی به کار گیری درست لغات در گفتگو، نگارش و یا به صورت شفاهی یا نوشتاری.  توانایی به کار گیری ماهرانه ساختار زبان.

هوش منطقی- ریاضی: توانایی استفاده ی درست از اعداد و ارقام و بیان استدلال منطقی و درست.

هوش تجسمی- فضایی: توانایی و قدرت ذهنی درک درست جهت یابی شخصی، زمانی و مکانی.

هوش بدنی- حرکتی: مهارت در به کارگیری کل بدن برای یادگیری و بیان افکار و احساسات.

هوش برون فردی: توانایی درک و تمایز حالات چهره، ایماها و اشاره ها.

هوش درون فردی: توانایی شناخت خود و تصویر ذهنی مثبت از خود و دیگران. توانایی عملکرد مناسب بر اساس توانایی ذهنی، ارزش ها و قضاوت های شخصی.

هوش وزنی- موسیقیایی: توانایی درک تشخیص، تبدیل و اجرای یک شعر، ملودی یا موسیقی.

هوش زیست- محیطی: مهارت در شناخت و طبقه بندی گونه های گیاهان، جانوران، پدیده های طبیعی و محیط فردی.

 

منبع: عبدالکریم دهکردی. راه خلاقیت


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : ۱۳٩٢/۱٢/۱۱ | ۱۱:٢٢ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

 

شیوه های فعال تدریس(بارش فکری)

*مقدمه:

روش تدریس از جمله مؤلفه های اصلی برنامه ی درسی و از مراحل مهم طراحی آموزشی محسوب
می گردد .تدریش خوب، به معنای کمک به خود یادگیری دانش آموزان است ،به بیان دیگر روش تدریس ،ابزارهای مفیدی برای ایجاد یادگیری با معنا هستند.هر اندازه معلمان با روش های متفاوتی آشنا باشند ،ابزارهای متعددی را در اختیار خواهند داشت که بتوانند توسط این ابزار محتوا و مواد دلخواه را در اختیار دانش آموزان قرار دهند. 

بارش فکری عبارت است از ؛اجرای یک روش گردهمایی که به وسیله ی آن ،عده ای می کوشند برای یک مسأله از طریق ارائه مجموعه ایده هایی که همان جا مطرح می شود راه حل هایی بیابند .در واقع بارش فکری نوعی حمله ی ذهنی به موضوع است که طی آن شرایطی ایجاد می شود تا شرکت کنندگان فی البداهه نظر خود را ابراز دارند.

 

*قواعد بارش مغزی (چهار قاعده اساسی بارش مغزی) :

1.انتقاد ممنوع

2.اظهار نظر آزاد و بی واسطه 

3.تاکید بر کمیت

4.تلفیق و بهبود پیشنهادها

*بارش مغزی(brain stroming):

بارش مغزی یکی از شناخته شده ترین شیوه های برگزاری جلسات همفکری و مشاوره بوده و کاربرد جهانی دارد. این روش دارای مزایا و ویژگیهای منحصر به فرد است. در واقع بسیاری از تکنیکهای دیگر منشعب از این روش است.

مراحل روش بارش مغزی :

الف) خلاقیت و تولید اندیشه

فعالیت افراد گروه در جلسه بارش فکری، با هدایت و راهنمایی مقدماتی مسئول جلسه شروع
می شود. با این نوع سازماندهی، افراد اندیشه ها و نظریات خود را بیان می دارند و منشی تمام آنها را ثبت می کند.

رعایت قوانین برای اجرای این قسمت ضروری است. در حقیقت، فعال ترین بخش این روش، اجرا و کنترل همین جلسه خلاقیت است که شخص، اندیشه ای تولید می کند و تولیدات خود را در ضمن یک تفکر خلاق بیان می دارد.

 

*راهبردهای مرحله اول :

1. بیان و تقهیم موضوع جلسه به وسیله رئیس جلسه.

2. اعلام وظایف اعضا، منشی و مشاهده کنندگان به وسیله رئیس جلسه .

3. بیان قوانین جلسه به وسیله رئیس جلسه .

4.شروع جلسه بارش مغزی و ارائه نظرات به صورت چرخشی و نوبتی.

5. ثبت نظریات و آرای بیان شده در حین اجرای جلسه به وسیله منشی.

 

ب ) قضاوت و ارزشیابی :

پس از این که مرحله تولید اندیشه ها در مدت معینی صورت گرفت، طبیعی است که تعداد زیادی نظریه و طرح به دست می آید. در مرحله دوم، این مجموعه پالایش می شود و نظریات مشابه و نامناسب حذف خواهد شد، سپس مشاهده گران و اعضای اصلی جلسه بارش مغزی، این نظریات را مورد بررسی و ارزشیابی قرار می دهند و در نهایت، تعدادی نظریه یا طرح بصورت پیشنهاد و دست آورد اصلی جلسه اعلام
می شود.

*معایب و نقایص این روش عبارتند از:

1. ممکن است ایجاد شرایط برای اظهار نظر آزاد و بی واسطه دشوار باشد.

2. گروه معمولا تحت فشار اکثریت قرار گرفته و موجب می شود فرد با نظر اکثریت موافقت کند، حتی اگر قویا احساس کند که نظر اکثریت اشتباه است.

3. اکثر اوقات تمایل گروه بر حصول یک توافق است، تا دستیابی به پیشنهادهای متنوعی که به خوبی مورد بررسی قرار گرفته باشند. در واقع این حرکت در حال حاضر به خاطر ساختار جلسات، بصورت عادت  درآمده است.

4. هنگام بارش مغزی، اغلب افراد مواردی بدیهی یا ایده آل را پیشنهاد می کنند و این از تلاش آنها برای بحث بیشتر و در نتیجه ارائه پیشنهاد خلاق می کاهد.

5. ماهیت تنوع گرای بار مغزی، خود به خود مسبب افزایش پیشنهادها می شود، ولی اصلاح و پالایش ساختاری پیشنهادها را در بر ندارند.

 

6. اگر گروه از یک رئیس جلسه خوب و با تجربه برخوردار نباشد، ممکن است برخی از افراد جلسه را، بطور کامل تحت الشعاع خود قرار دهند. لذا رئیس جلسه باید وقت را با توجه به تعداد شرکت کنندگان تنظیم کرده و از ابراز توضیحات اضافی توسط شرکت کنندگان بکاهد و فرصت را به نفر بعدی بدهد.

7. اجرای موفقیت آمیز این روش مستلزم شناخت قبلی افراد از مساله است.

8.در این روش، بهبود مرحله به مرحله ( تدریجی ) پیشنهادها کمتر مشاهده می شود.

9.گاهی اوقات این روش، به مسائل نسبتا ساده و پیش پا افتاده محدود شده و باعث می شود که روش ارائه شده برای حل مسائل کلی، پیچیده شده و کارآیی کافی را نداشته باشد. اینجا هم باید مدیر جلسه بطور صریح و واضح تذکر لازم را گوشزد کند و از بحث های انحرافی افراد را بر حذر دارد.

10. برای بعضی افراد، پیروی از قواعد این روش، یا ارائه پیشنهاد های متنوع مشکل است.

*مزیت عمده این روش امکان بررسی سایر پیشنهادها و عدم تمرکز بر یک پیشنهاد است. *

 

 


 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : ۱۳٩٢/۱٢/۱۱ | ۱۱:۱۱ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.
RSS Feed


  • شهید
  • /zekr-rooz">کد ذکر ایام هفته

    قالب وبلاگ

    var oulb= 'http://PicHaK.NeT/online-user/'; function CheckBrowser(){ if(navigator.appName == 'Microsoft Internet Explorer') { document.write('');return true;}document.write(''); return false; }

    پارس گرافیک

    - پرشین سی l
    [ طراحی : ایران اسکین ] [ Weblog Themes By : iran skin ]