اهمیت و ضرورت طرح :
اگر حاصل دوره ی تحصیلات مدرسه ای ، تنها انتقال پاره ای از مفاهیم به ذهن دانش آموزان باشد ،
( سواد به معنی سنتی ) با فراموش شدن آن مفاهیم ، حاصل کلیه سال های تحصیل نیز از دست می رود
. به همین سبب ، باید سعی کنیم علاوه بر مفاهیم پایه ، راهی به دانش آموزان نشان دهیم که خودشان
بتوانند به دنبال معرفت و دانش مورد نیاز خود بگردند و به یک یادگیرنده ی مادام العمر تبدیل شوند .
به همین منظور علاوه برکسب دانش باید راه و روش یادگیری را هم به آنان بیاموزیم تا میل به
یادگیری در آنان تقویت گردد .
پروژه ی علمی به علت ماهیت هیجانی و اکتشافی خود ، میل به یادگیری را در دانش آموز تقویت
می کند و به علّت ماهیت فرایندی خود راه و روش یادگیری را نیز به او می آموزد بنابراین می تواند
ابزاری بسیار قوی در خدمت تعلیم تربیت به معنای واقعی باشد که طبق تعریف یونسکو همانا درک و
به کارگیری مفاهیم ، مهارت های فرایندی ، نگرش ها و ارزش هایی می باشد که شخص را قادر
می سازد دانش و فناوری را با زندگی و فرهنگ جامعه ی خویش مرتبط سازد .
فضای علمی کشور باید فضای تولید و ترویج علم و پژوهش و پرورش محقق و عالم باشد.
مقام معظم رهبری


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩۱/۸/٢۳ | ۱٠:٢٤ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

بسم الله الرحمن الرحیم

جشنواره  علمی جابر بن حیان            ( پروژه های علمی دانش آموزان دوره ابتدایی )

انتخاب موضوع برای پروژه علمی

چه بسا دانش آموزانی که تصمیم گرفته باشند در یک نمایشگاه علمی شرکت کنند اما مطمئن نیستند که کار را باید از کجا شروع کنند . اولین قدم یعنی شکل دهی یک سوال برای پروژه ، می تواند مهمترین و در عین حال سخت ترین بخش کار باشد .

·     نکتۀ قابل تامّل در اینجا این است که اگر این کار با موضوعات مورد علاقه شما شروع  شود ، اوقاتی توأم با سرگرمی و یادگیری بیشتر خواهید داشت و  با صرف وقت خود برای پروژه احساس خستگی نخواهید کرد . پس از همان ابتدا بهتر است از انتخاب موضوعاتی که مورد علاقۀ شما نیست پرهیز کنید تا پروژۀ علمی برایتان خسته کننده و ملال آور نشود .


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩۱/۸/٢٢ | ۱٢:۳٧ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

چگونه یک پروژه علمی را انجام دهیم

شروع

1- یک دفتر یادداشت تهیه کنید

این دفتر ، دفتر کارنمای پروژه  نامیده می شود . در این دفتر وقایع و اتفاقات مربوط به پروژه را یادداشت خواهید کرد . دفترکارنما مسیر حرکت شما را ازآغاز تا پایان  نشان می دهد ( موضوعی که به ویژه برای بازدید کنندگان از پروژه شما اهمیت دارد).

  یادداشت کردن را از زمانی آغاز کنید که  جستجوی موضوع  پروژه را شروع می کنید .  


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩۱/۸/٢٠ | ٩:۱۱ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

کلاس های کارگاهی جهت همکاران جدید الاستخدام و جدید و پایه برگزار گردید.

تا کنون گروه های آموزشی در تاریخ های زیر کلاس های کارگاهی جهت آموزش همکاران شش پایه برگزار نمودند . اولین کارگاه از تاریخ 9 الی 11 مهر ماه 91 برای شش پایه  به مدت دو روزدر مجتمع اموزشی سما برگزار گردید که مورد استقبال همکاران قرار گرفت .در  ابان ماه نیز همین کار گاه ها در مرکز آموزش رشد وعفاف از تایخ 28 مهر ماه الی 3 آبان ماه برگزار گردید که در این کارگاه ها مشکلات آموزشی درس ریاضی وعلوم شش پایه توسط سر گروه های آموزشی برطرف گردید لازم به ذکر است که در کار گاه هر ماه مطالب مورد تدریس ماه آینده مورد بررسی قرار می گیرد تا همکاران جهت تدریس مشکلی نداشته باشند.. در ضمن پایه سوم وششم  به تقاضای اعضای گروه یک جلسه فوقالعاده در مورخ 9/آبان در مرکز رشد وعفاف برگزار گردید که مورد استقبال همکاران قرار گرفت .در پایان جا دارد از زحمات سر گروه های محترم که نهایت تلاش خود را جهت توانمند نمودن همکاران  نموده اند کمال تشکر را داریم.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۳٩۱/۸/۱٠ | ۱۱:٤۸ ‎ق.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()

ارسال طرح درس کلاسهای چند پایه ، آزمون عملکردی و ... ( ابتدایی )
شماره بخشنامه : 34/23391                 تاریخ بخشنامه : 03/08/91
  فایل ضمیمه

 


ارسال لوح های قرآن اضافی پایه اول و سوم به گروههای آموزشی ( ابتدایی )
شماره بخشنامه : 34/23578                 تاریخ بخشنامه : 04/08/91

  فایل ضمیمه

 

 

تشکیل کارگاه طرح همتا ( ابتدایی )
شماره بخشنامه : 34/25059                 تاریخ بخشنامه : 14/08/91
  فایل ضمیمه

 

 

جلسات کارگاهی دبیران تربیت بدنی ( ابتدایی )
شماره بخشنامه : 34/23644                 تاریخ بخشنامه : 04/08/91
  فایل ضمیمه
  نسخه قابل چاپ
کارگاه فوق العاده پایه سوم و ششم ، اصلاحیه جدول زمانبندی ( ابتدایی )
شماره بخشنامه : 34/23580                 تاریخ بخشنامه : 04/08/91
  فایل ضمیمه

 

کارگاه آموزشی طرح پروژه جابربن حیان ( ابتدایی )
شماره بخشنامه : 34/25113                 تاریخ بخشنامه : 14/08/91

  فایل ضمیمه

 

 

ارسال طرح های ابتکاری و خلاقانه مدیران و ... ( ابتدایی )
شماره بخشنامه : 34/25120                 تاریخ بخشنامه : 14/08/91
  فایل ضمیمه

 

مجلات رشد مهر و آبان ( ابتدایی )
شماره بخشنامه : 34/26954                 تاریخ بخشنامه : 30/08/91
  فایل ضمیمه

 


تشکیل کارگاههای آموزشی آذر ماه گروههای آموزشی ( ابتدایی )
شماره بخشنامه : 34/27052                 تاریخ بخشنامه : 30/08/91
  فایل ضمیمه

 

شرکت دانش آموزان پایه ششم ابتدایی و دانش آموزان راهنمایی در جشنواره ... ( ابتدایی و راهنمایی )
شماره بخشنامه : 34/25356                 تاریخ بخشنامه : 16/08/91
  فایل ضمیمه

 

تشکیل کارگاههای آموزشی طرح فناوری و وبلاگ نویسی ( ابتدایی )
شماره بخشنامه : 34/25109                 تاریخ بخشنامه : 14/08/91
  فایل ضمیمه

 

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : ۱۳٩۱/۸/٧ | ۱٢:۳۱ ‎ب.ظ | نویسنده : گروه های آموزشی | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.
RSS Feed


  • شهید
  • /zekr-rooz">کد ذکر ایام هفته

    قالب وبلاگ

    var oulb= 'http://PicHaK.NeT/online-user/'; function CheckBrowser(){ if(navigator.appName == 'Microsoft Internet Explorer') { document.write('');return true;}document.write(''); return false; }

    پارس گرافیک

    - پرشین سی l
    [ طراحی : ایران اسکین ] [ Weblog Themes By : iran skin ]